معرفی انیمیشن | سفر به دنیای افسانه‌های شاهنامه
  • کد مطالب: ۱۶۰۹۲۶
  • /
  • ۲۵ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹

معرفی انیمیشن | سفر به دنیای افسانه‌های شاهنامه

انیمیشن «هزار افسان» پروژه‌ای بر اساس داستان‌های شاهنامه‌ی فردوسی است که به تهیه‌کنندگی اصغر صفار و کارگردانی مشترک اصغر صفار و عباس جلالی یکتا تولید شده است.

عاطفه جوینی - انیمیشن «هزارافسان» پروژه‌ای بر اساس داستان‌های شاهنامه‌ی فردوسی است که به تهیه‌کنندگی اصغر صفار و کارگردانی مشترک اصغر صفار و عباس جلالی یکتا تولید شده است.

فیلم‌نامه‌ی آن نیز به قلم افسانه بخشی به رشته‌ی تحریر درآمده است. این انیمیشن روایتگر داستان‌ها، ماجراها و افسانه‌هایی است که در شاهنامه‌ی فردوسی بیان شده‌اند.

از جمله‌ی‌ این داستان‌ها عبارت‌اند از: افسانه‌ی دیو خفته در کوه، افسانه‌ی زال و سیمرغ، و افسانه‌ی فریدون و ضحاک.

برای انتخاب داستان‌های این انیمیشن بیش از یک سال تحقیق شده و تعدادی از داستان‌های شاهنامه به صورت بدون کلام، هریک ۷دقیقه، به تصویر کشیده شده است.

سبک گرافیک این اثر بر اساس نگارگری ایرانی است و تلفیق موسیقی با تصاویر بدون کلام، نقشی اساسی در انتقال داستان بازی می‌کند. درخشش این مجموعه از همان قسمت نخست مشخص شد.

نخستین قسمت از «هزارافسان» توانست جوایز مختلفی از آن خود کند شامل پروانه‌ی زرین بهترین کارگردانی از جشنواره‌ی فیلم کوتاه اصفهان، تندیس بهترین کارگردانی از جشنواره‌ی فیلم کوتاه سما، جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران از جشنواره‌ی فیلم کوتاه موج کیش، نامزدی بهترین کارگردانی در جشنواره‌ی فیلم شهر، تندیس نقره‌ای و دیپلم افتخار بهترین فضاسازی در دومین جشنواره‌ی ملی پویانمایی.

این مجموعه هم‌چنین توانست در جشنواره‌‌های بین‌المللی نیز موفقیت‌های فراوانی به دست آورد از جمله جشنواره‌ی گلدکوین صربستان، جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم CICFF کلکته‌ی هند و جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکوی آمریکا.

 

نام انیمیشن:
هزار افسانه

سال انتشار:
۱۳۹۷

زمان:
۷ دقیقه

نوع:
سریال

کارگردانان:
اصغر صفار و عباس جلالی یکتا

شرکت تولیدکننده:
مرکز پویانمایی صبا

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.